Wahweap Marina, Page, en Glen Canyon dam in de Colorado river.

21 mei 2019 - Cayucos, California, Verenigde Staten

Vanuit het niemandsland Monument Valley naar het toeristische Page aan het lake Powell. Groter kan de overgang niet zijn, maar dat is juist het leuke, afwisselende van deze reis.

De dam bij het meer is zo ontzettend hoog en je kijkt duizelingwekkend diep. Wat een staaltje vakmanschap .We zijn het museum even binnengelopen en hebben veilig achter het glas 'foto's genomen.

In Wahweap Marina is de grootste aanlegplaats voor boten aan het meer. Naast de haven ligt de RV Camperground waar wij een plek hebben gereserveerd. Het is warm deze dag, zeker 30 graden en onze plek heeft geen schaduw. Desondanks besluiten we de was te gaan doen. Dat lukt redelijk snel en kost geen drol! In het washok kom ik in gesprek met een oudere heer; (waarschijnlijk van mijn eigen leeftijd!) Hij vroeg waar ik vandaag kwam. Ik vertelde dat we uit Holland komen  en een geweldige trip maken door 4 staten en dat we alles zo mooi en groot vinden in vergelijking met Holland. Waarop hij antwoordde dat ons land dan wel een klein land is maar dat onze invloed groot is en dat we een moedig volk zijn!  Ik hoop er eens te komen..... hij draait zich om en draait zijn was! Kijk, dat is toch leuk om te horen.......!

Na de was gedaan te hebben besluit ik toch even naar het meer te lopen. Jos vindt het te warm en trekt zich terug in de camper met airco. Prachtige wandeling......! En ....... een schone was!