Pacific Coast Highway 1 naar Montery Carmel.

30 mei 2019 - Zwolle, Nederland

We verlaten 's morgens vroeg San Simeon op weg naar Montery Carmel, de laatste stop voor het einde van de reis in San Francisco! Uiteraard kiezen we niet voor highway 101, de snelste route naar San Francisco, maar voor de Pacific Coast Highway 1! Niet voor niets heeft deze weg tussen beide metropolen Los Angeles en San Francisco de bijnaam Dream road  gekregen, een eretitel die langs bijna elke mile terecht is!

Ondanks dat de afstand in mijlen klein is doen we er lang over om onze eindbestemming van die dag te bereiken.  We komen oa door de Big Sur dat behoor tot de mooiste stukjes van de Amerikaanse westkust.  Ik had nog nooit gehoord van de Big Sur. In het enige boek dat ik bij me had,  het boek geschreven door Michele Obama, Becoming ,  beschrijft ze hoe zij en Barak Obama tijdens hun huwelijksreis een paar dagen doorbrengt in de Big Sur. Dat snap ik nu volkomen...

Marina dunes drive in Montery Carmel! De navigatie voert ons dwars door Monterey wat ik beschouw als een cadootje. Wat een sportieve stad lijkt dat!

Aangekomen op onze camperplek verzamelen we moed om onze koffers te pakken; de volgende dag moeten we nog ongeveer 2,5 uur rijden naar Dublin ( ja, je leest het goed) om de camper daar voor 11 uur in te leveren.

Dat hebben we gedaan, een beetje weemoedig! Het is onze laatste nacht in de camper en dat voelt toch een beetje als een afscheid wat het natuurlijk ook is.