We lopen voor!

22 mei 2019 - Marina, California, Verenigde Staten

Vandaag zou de langste trip in mijlen plaatsvinden! Omgerekend zouden we 600 kilometer moeten rijden van Lake Havasu naar Bakersfield. Toen we het adres van de gereserveerde campingground wilden ingeven zag ik dat we deze camping  voor mei 2020  geboekt hebben😏😏! Volgend jaar dus! Goede raad is duur dus we besloten niet naar Bakersfield te gaan maar een plek te zoeken tussen Barstow en Bakersfield. Hoeven we ook niet zo'n eind te rijden. Er stond heel veel wind en het wegdek was ronduit slecht. Heel inspannend voor de chauffeur! Bovendien was er erg veel file onderweg en verloren we veel kostbare tijd. En dat op zondag. Na een flink oponthoud moest er getankt worden en toen Jos wegreed nadat de tank vol was hoorden we een vreselijk geluid! Het leek alsof het hele tankstation nog gekoppeld zat aan onze camper! Diegenen die Jos al langer kennen weten dat hem dat ook al eens eerder overkomen is bij een tankstation op de weg naar Kampen! We zaten werkelijk stijf van schrik in de camper! Toen we de schade in ogenschouw namen bleek het gelukkig erg mee te vallen. We hadden een paaltje geraakt en aan het paaltje te zien waren we niet de eersten! Wij zijn gelukkig heel goed verzekerd!

De lol was er wel even af en we waren het rijden ook zat en besloten naar een camperplek in de omgeving uit te kijken. Die vonden we in Boron op ongeveer 3,5 mijl afstand. Toen we het dorp inreden kreeg ik al het gevoel dat we daar niet moesten zijn! Wat een gribus  buurt☹. Een eindje verderop was  een camping met plek voor een RV; Arabian Oasis: nou, Arabisch was het zeker, maar alles behalve een oase! De eigenaresse bevond zich  in een trailer die van ellende nog net niet in elkaar gezakt was. Van haar bloesje kon je soep koken en het was ook een paar maten te klein! Maar ze was blij ons te zien en nadat we 32 dollar hadden afgerekend ging ze ons voor naar  de plek. Dat hadden we nog niet eerder meegemaakt. De amerikanen zijn voor mijn gevoel niet van de service! Ze wijzen je de weg vanachter een buro maar zullen niet opstaan om dingen te verduidelijken!

We kwamen te staan tussen een paar campers die daar niet die dag waren gearriveerd! Dat was overduidelijk.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik blij was dat we de volgende ochtend wegreden.