Grand Canyon, 1800 meter diep!

21 mei 2019 - Cayucos, California, Verenigde Staten

16 en 17 mei brengen we door in het hart van de Grand Canyon! Prachtige rit ernaar toe en de laatste mijlen worden we al verrast door prachtige viewpoints. Ik kan het niet omschrijven; je voelt je ter plekke zooooo klein worden!  1800 meter diep en een scala aan kleuren! Prachtig!!

Onze camping was makkelijk te vinden en ik ging de office binnen om ons aan te melden. We kregen een mooie plek toe gewezen voor de komende 2 dagen. We zijn tegen 5 uur even naar de Village gelopen en hebben in een oer gezellige pub ( Yavapai lodge met internet!!!)geproost en ons volkje in Holland laten weten dat het goed met ons gaat!

In de supermarkt hebben we aansluitend een pizzapunt gegeten omdat we geen zin meer hadden om te koken.! Terug in de camper hebben we de kachel aangezet en zijn vroeg gaan slapen. Er was een enorme harde wind komen opzetten en het werd een ijskoude nacht.

De volgende dag na het ontbijt zijn we vroeg op pad gegaan met shuttle bus! Het is een enorm uitgestrekt gebied en aan de hand van een kaart kun je bijna het hele gebied bezoeken.

Ondanks de waarschuwingen niet van de paden  af te wijken zie je van die idioten die op de meest gevaarlijke plekken een selfie maken. Dit jaar alleen al zijn er 4 mensen de afgrond ingestort!

In het visitors centrum wilden we graag de film zien over het ontstaan van het gebied maar toen we eenmaal lekker warm in de bioscoop stoelen zaten, ging het brand alarm af en moesten we eruit! Jammer!

Om een uur of drie  waren we terug op de camping en bij de kachel de avond en nacht doorgebracht. We hebben zelfs een beetje sneeuw gehad.......!